woensdag 31 oktober 2012

Tanden update

Het is alweer enige tijd geleden dat ik vertelde over mijn operatie en mijn beugel.
En nu komt er eindelijk schot in de zaak.

Ik heb ondertussen al twee keer een controle gehad, waarbij ze bij de eerste keer niet veel gedaan hebben. Wel vertelde de ortho toen dat mijn spreider er uiteindelijk uit mocht en dat ik de rest van mijn beugel zou krijgen.
Ik had me daar dus helemaal op verheugd. Kom ik 15 oktober daar, werden alleen de elastiekjes gewisseld en de draad aangespannen. Nou dat was een domper!

Ik heb toen maar gevraagd hoe het nu zat en hoe nu verder. De assistente heeft toen de ortho gemaild en ik zou nog wel wat horen. Na een week had ik nog niets gehoord en heb ik zelf maar gebeld. Gelukkig kwam toen het verlossende antwoord en mocht de spreider er inderdaad uit.
Wel zeiden ze dat ik alleen maar blokjes/brackets op mijn eerste kies zou krijgen en een soort retainerstangetje om te voorkomen dat mijn kaak weer terug zou groeien.

Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Uiteindelijk heb ik 1,5uur bij de ortho gezeten. De spreider werd er gewoon met grof geweld uitgehaald, dat was geen pretje.
Uiteindelijk heb ik wel mijn gehele bovenbeugel gekregen en wordt ook binnenkort mijn onderbeugel geplaatst.

Hiervoor moet ik wel nog een keer naar de tandarts, want ik heb een heeeeel klein gaatje aan de buitenkant van 1 kies, dat moet dus eerst gevuld worden.
Dan moeten er weer elastiekjes tussen mijn tanden en dan een week (26 november) later krijg ik de rest van de beugel.

Het is een heel gedoe met steeds naar de ortho en weer terug omdat er een week later weer wat moet ofzo. Maar ik heb het er voor over.

Mijn gat tussen mijn voortanden begint ook aardig te slinken. In het begin ging het vrij rap, maar nu vordert het maar langzaam. Het is wel nogsteeds een grote spleet, maar kan er al geen vinger meer tussen.



Het is een beetje een slechte telefoonfoto, maar dan heb je een idee.
Tussen mijn voortanden en snijtanden en hoektanden komt ook steeds meer ruimte, maar denk dat dit later wel weer recht getrokken wordt als alles echt tegen elkaar staat.
Wel is goed te zien dat mijn tanden niet helemaal recht staan. Mijn linkervoortand (rechts op de foto) staat wat scheef en opzichte van de andere. Maar ik hoop dat dit ook nog goed komt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten