vrijdag 9 november 2012

GRMBL.....(auto ellende)

De ellende begon vorige week donderdag. En het ergste is, dat het mijn eigen schuld is.

Na een intensief dagje bij mijn nieuwe stageplek, wilde ik rond 5uur naar huis rijden. Nog voor ik op de snelweg zat, ging het fout.
Het was een beetje druk en het leek erop dat het door zou rijden, maar toen ineens gingen ze voor me heeeeeel hard op de rem. En dat zag ik te laat en het was glad.....
En toen slipte mijn auto en botsen ik op mijn voorganger....

Helaas leed mijn auto erger als die van hem (hij had een klein deukje). We hebben de schadeformulieren ingevuld en om kwart voor 6 kon ik echt op weg naar huis. En toen was het nog drukker en ging allemaal langzaam enzo...duurde lang in ieder geval.
Tijdens de botsing was het glas van mijn auto gebroken, maar daar leek het ergste te zijn. Ik had ook een scheurtje in de bumper, maar niets ernstigs.

Jelle hoopte zelf de lamp te kunnen vervangen, maar toen hij de motorkap probeerde open te maken, kwamen we achter iets nieuws......de motorkap wilde niet meer open en waarschijnlijk was dus de motorkap scheef.

Al met al, kwam het er op neer dat de balk waar de motorkap op rust scheef was. Een garagehouder hier uit het dorp heeft de motorkap open gemaakt, maar hij kan nu niet meer dicht, want dan gaat hij ook niet meer open.

Omdat mijn auto ook nog gekeurd moest worden en er waarschijnlijk nog een aantal dingen vervangen moesten worden, wilde Jelle even overleggen of het nog de moeite waard was om de auto te laten maken.

Het was een autotje van 1995 en we hebben hem gekocht voor €50, dus dan zijn een aantal grote kosten al snel te duur en niet meer het uitgeven waard.

De conclusie was al snel getrokken.....ik moest een nieuwe auto. Maar ja welke dan??
Jelle had al een auto zien bij die garage hier uit het dorp...maar die wilde ik absoluut niet.

Ik hoopte dat ik eindelijk zelf een auto uit mocht zoeken....mijn eigen eerste uitgezochte auto. Dan wil ik ook een leuke auto, met iets meer opties als de vorige (geen centrale deurvergrendeling, geen stuurbekrachtiging enzo).
En hij was paars....met stickers! Het leek wel een circusauto.
Nu wilde ik dus een iets nieuwere auto waarvoor ik me niet hoef te schamen als ik ergens naar toe moet (sollicitatie ofzo).

Maar ja, als je geen geld hebt en je vriend het niet de moeite waard vind om geld aan uit te geven.....houdt het snel op :(
En omdat zijn oog al op die ene auto was gevallen, werd alles hardhandig afgekeurd als ik iets op marktplaats vond.

Ik ben het er nogsteeds niet mee eens.....maar nu ga ik dus van een paars koekblik naar een rood koekblik.
En ja joepie...hij heeft abs en stuurbekrachtiging...maar nogsteeds geen centrale deurvergrendeling en dat ding stinkt naar oude mensen.

is het te merken dat ik nog boos ben?

Maar goed....ik kan dadelijk weer zelf naar Eindhoven. Pap heeft zijn auto terug.....en ik ga denk ik maar hard sparen om ooit zelf een auto te kopen...helemaal naar mijn wensen. 




Dit is um dan....mijn koekblik.....of die van Jelle....net hoe je het bekijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten