woensdag 6 maart 2013

Een aantal leuke webshops

Steeds vaker kom ik super leuke webwinkeltjes tegen.
Helaas denk ik dat ik in haakspulletjes wel eventjes voorzien ben ;) En ik heb haakgerelateerd nog een aantal dingen die ik "moet" maken, dus nieuwe spulletjes en patronen uitzoeken is niet echt nodig. (helaas :D )

Allereerst wil ik eigenlijk beginnen met mijn eigen winkeltje. Uiteraard is dit de leukste webshop. Je kunt mijn shop vinden via mijn Etsy button. Sowieso is Etsy een hele leuke (en gevaarlijke) site om op rond te snuffelen. Er is zoveel te vinden!
Ergens in mijn achterhoofd hoop ik ooit een echte webwinkel ofzo te hebben, met allemaal leuke spulletjes op haakgebied en andere leukigheid. Maar dat is voor ooit, misschien, hoop ik.....(ik moet eerst afstuderen en dan maar eens eerst een echte baan zoeken).

Een aantal van favorieten zijn:
De blog van Stip & Haak. Zij ontwerpt de meest schattige knuffeltjes, die echt perfect zouden zijn als kraamcadeau (mensen....zorgen eens voor nakomers! Dan heb ik iets te haken). Volgens mij is haar blog bijna net zo bekend als de knuffels van Christel Krukkert. Noem maar een naam van een door haar ontworpen amigurumi en iedereen weet wie je bedoelt. Ze heeft ook twee gratis patronen, waaronder Pluis, het uberschattig konijntje. Ideaal voor Pasen ;)



Ook is er Made by Mriek, zij is helemaal gek van Animeko en heeft vorige jaar haar eerste haakboek uitgebracht vol met gehaakte cupcakes. Haar tweede haakboek komt zeer binnenkort uit. Ook deze keer staat het vol met allerlei schattige gehaakte cupcakes voor allerlei doeleinden.



Verder wordt ik altijd erg hebberig van de voorraad Simply Soft van Woolly. Het zijn zo'n fijne kleuren en het garen werkt echt fijn!

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de webshop van Echtstudio. Ik heb er allang niets meer gekocht, maar zoek je een groot aanbod van Catania, Phildar Coton 3 of allerlei haakboekjes, dan moet je bji Echtstudio zijn. Hun aanbod aan losse patronen blijft ook groeien, maar ook hun voorbeelden wat je allemaal met Zpagetti kunt doen is om te kwijlen.

Als je nog opzoek bent naar losse patronen van verschillende ontwerpers is ook Amigurumipatterns.net zeker het bekijken waard. Zij hebben vorige jaar een boekje uitgebracht met de leukste patronen verzameld. ik ben er nogsteeds blij mee, het zijn echt leuke patronen!


Wie natuurlijk ook erg leuke patronen heeft is A morning cup of Jo. Zij ontwierp de Rosie het konijn en de baby uiltjes die ik laats gemaakt heb.  Maar zij heeft nog aantal andere erg leuke patronen, zoals de nieuwe pinguins. Zij verkoopt een aantal van haar knuffels ook via Etsy.

3 opmerkingen:

  1. thnks voor sharing, en de foto`s van al die sweetie`s zijn ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja er is gewoon TE veel moois in de huidige haakwereld en dan in de veronderstelling dat er nog heeeeel veeel mensen dit niet weten en nog steeds rondlopen met de gedachte dat haken 'oubollig'is!

    grtzzz
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die baby-uiltjes!!! Ik moet echt eens gas gaan geven met mijn eigen haak-ontwikkeling.
    Marilyn

    BeantwoordenVerwijderen