zondag 10 maart 2013

Lentekriebels

Het was eventjes lente afgelopen week! Yeah, eindelijk......helaas is het alweer gedaan met het mooie weer. :(

Maar Pasen komt eraan, dus alles moet in lente en Pasensfeer. :P Anders ben ik niet zo van de Pasen spul en die verplichte kippetjes, kuikentjes en hooi en eieren.....
Toch ben ik al heel wat leuks tegen gekomen dit jaar, dus misschien komt er toch wat Pasen in ons huis.


Als eerste vond ik dit schattige konijntje. Herriët zetten het patroontje in december al online, maar ik vind het erg geschikt voor Pasen. Zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos en konijntje Pluis blijft leuk.

Ik wist dat dit mijn eerste Paasitem zou worden, maar in welke kleuren. In mijn haakmand vond ik nog een bolletje gemeleerd garen in de kleur licht groen/blauwig. Dat moest mijn konijntje Pluis worden!

Na een avondje haken zag Pluis er zo uit. Erg moeilijk is het patroon niet, dus hij is erg gemakkelijk en snel te maken.


Ik wist niet precies wat ik met de oren wilde doen. Gestreept zoals in het voorbeeld leek me erg druk worden, ook had ik niet meer zo'n zachte kleuren in mijn bezit, dus de oren zouden een groot contrast vormen met het lijf.
Toen bedacht ik me ineens dat ik vorige jaar op de Kreadoe beurs een stukje stof had gekocht, dat misschien wel leuk zou zijn voor erbij. (ik had het stukje stof nog nooit gebruikt....*schaam*)


Uiteindelijk past het stukje stof er leuk en maakt het lekker zoet :D Ik ben blij met het resultaat en er gaan zeker nog meer Paasitems volgen. ;)

4 opmerkingen: