woensdag 3 april 2013

Diagonaal gestreept

Ik vertelde al eens eerder over de upcoming pastelkleurtjes. En uiteraard kon ik niet achter blijven. Op Instagram zag ik vele mooie bolletjes garen voorbij komen, maar de merken en kleuren werden angstvallig stil gehouden (geen idee waarom, beetje vaag). Dus ik ging zelf maar opzoek naar pastelkleurtjes.

Een aantal keren bekeek ik de kleuren van Simply Soft, want dat garen haakt zo fijn!!! Maar helaas voldeden de kleuren niet aan alle eisen en kwam ik automatisch bij Echtstudio uit en de krans die ze gemaakt hadden. Dat waren echt pastelkleurtjes!

Ik gebruikte niet precies dezelfde kleuren, want ik vond die van hun wel heel zoet, maar pakte een tintje donkerder van enkele kleuren.
Ik gebruikte:
  • lichtturquoise nr 2
  • lila nr 5
  • lichtroze nr 20 (Echtstudio gebruikte zeer lichtroze nr 57)
  • mintgroen nr 21
  • perzik nr 27
  • vanillegeel nr 35 (Echtstudio gebruikte lichtgeel nr 19)


Dit werden de kleurtjes, van Drops Paris dus. De eerste keer dat ik met Drops werkte, was ik er niet kapot van, maar nu ging het wel.
Toen het pakje binnen kwam moest ik me inhouden om niet direct te beginnen.

Maar wat ga je maken dan??? Ik wilde een kussen en geen standaard kussen, nee, een diagonaal gestreept kussen! Ja dat lees je goed :D een diagonaal kussen ja.

Hoe dat eruit ziet? Nou zo!




Het patroon haalde ik hier vandaan. Zoals jullie zien heb ik er steeds een rij wit tussen gedaan. Die had ik gelukkig nog thuis liggen en vriendlief vond dat leuker. Ik uiteindelijk ook, zo word hij extra vrolijk. Uiteindelijk koste het me 2,5 bol wit (de andere kleuren maar een halve bol per kleur).


De achterkant ziet er hier nog niet zo netjes uit, omdat ik niet in toeren kan werken (raak telkens in de wat met het sluiten van een toer en die halve vaste). Maar ondertussen heb ik de gaten weggewerkt.


Met deze schattige knoopjes heb ik het kussen vast gezet. Ik kocht ze laatst op de hobbybeurs in Den Bosch. Zo kan ik de sloop later nog altijd wassen.

Het kussen komt ook in mijn Etsy shop te staan. Ik hoop dat er nog meer mensen behoefte hebben aan wat lente in huis ;)

1 opmerking: