woensdag 8 mei 2013

Triangle pillow

Enige tijd geleden, toen ik nog bezig was met mijn lente kussen, kwam ik dit plaatje tegen op Pinterest. Ik was meteen verkocht. Die wilde ik ook maken! Het liefst ook in die kleuren, als tegenhanger van alle pastelkleurtjes.

Ik zette het een tijdje uit mijn hoofd, maar op de hobbybeurs in Den Bosch ging ik toch stiekem opzoek naar garen met zulke mooie kleuren in het assortiment. Ik stuitte op het Lana Grossa garen en was eigenlijk meteen verliefd op de grijze kleur. Er was toen een stand dat veel van die bolletjes bij zich had, maar de kleuren hadden mij niet helemaal overtuigd.

Gelukkig verkoopt "mijn" wolwinkel ook het hele assortiment van Lana Grossa en ik ging daar nog eens rustig naar de kleuren kijken. Ik twijfelde wat, maar uiteindelijk was ik toch best tevreden over de kleuren.


Het garen is dus Lana Grossa Linea Pura Oganico. Ik vond het erg prettig haken. Het is geschikt voor haaknaald 5 tot 5,5. Wel vond ik dat het na een tijdje snel begon te raffelen. Na een paar keer uithalen heb je eigenlijk alleen maar losse draadjes.  Maar als alles in één keer goed gaat, heb je er prettig garen.

Na het lentekussen ging ik eigenlijk vrij snel aan de slag met het nieuwe kussen. De vlaggetjes waren snel gemaakt. Het was wat passen en meten om ervoor te zorgen dat alle vlaggetjes dezelfde grootte hadden. Ook de kleine vlaggetjes en het in elkaar zetten, was zo gedaan.


Daarna moest er uiteraard nog een achterkant komen. Dit was heel wat moeilijker. De originele achterkant (uit het voorbeeld) vond ik niet mooi. Verder was ik zelf vrij inspiratieloos. In eerste instantie wilde ik allemaal vierkantjes maken met twee kleuren, maar daarvoor kwam ik garen te kort. Ook vierkantjes uit alle kleuren zou niet genoeg garen opleveren. Ik besloot een bolletje wit en geel bij te kopen om daarmee de achterkant mee af te maken. De vierkantjes die ik al gemaakt had, bleken ook niet te kloppen. Ik besloot deze uit te halen en iets nieuws te verzinnen.



Eerst wilde ik gewoon rijen stokjes haken, maar ook dit leek me te saai. Ik besloot er een ripple van te maken. Ik wilde kijken of het patroon me nu nog zo tegenviel als de vorige keer (ik ben ooit begonnen aan een rippledeken, maar deze nooit afgemaakt).

Gelukkig ging het nu wel goed en vond het nu eigenlijk wel een relax patroon. Ook met de kleurstelling was ik tevreden. Het witte en gele was vrolijk genoeg maar niet te druk in combinatie met het patroon.

 

Op de valreep vond ik nog hele schattige knoopjes bij de Hema om het kussen mee dicht te maken.
Het kussen is wat vol, omdat ik er een 50x50cm binnenkussen in gedaan heb. Het kussen zelf is ongeveer 40x45cm.

2 opmerkingen: