vrijdag 9 augustus 2013

Teckel Bert

Zoals ik al vertelde had ik een cadeautje gemaakt voor vriendlief zijn peettante. Zij hebben thuis een teckel en zij had eens laten vallen dat ze graag ook een gehaakte teckel wilde.

Dus dat deed ik. Stip & haak had toevallig net het patroon van een mini teckel op haar blog gezet en ik besloot die te maken. 

Eigenlijk ging dit best snel maar met he warme weer van afgelopen dagen/weken was mijn haakzin wat minder.


Ik heb wel lang getwijfeld over de kleuren. Ik wilde eerst een gekleurde maken, maar ik kwam er niet uit qua kleurencombi's en uiteindelijk besloot ik maar gewoon een bruine te maken net als de betreffende hond zelf.

De jarige jop was erg blij met haar cadeau. (Volgens mij heb ik nog nooit een volwassene zo blij gezien met een knuffel :D ) 

Voor datzelfde feest haakte ik voor mezelf nog even een clutch. Ik had een mooie steek gevonden, maar die vrat wol en duurde te lang. Uiteindelijk dus maar gewoon stokjes gehaakt. Bij de Action haf ik al een pakketje stofjes gekocht om de voering te maken. 

De voering duurde uiteindelijk langer dan het haken zelf volgens mij. Misschien moet ik toch eens leren naaien...

2 opmerkingen:

  1. Oh! Die teckel is enig! Ik denk dat het juist heel leuk is, dat jou Bert lijkt op de echte teckel.
    Heb je al eens gedacht aan een eenvoudige naaimachine? Of, bij iemand wat 'oefenen' om te zien of het iets voor jou is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die teckel, maar die clutch is echt heel gaaf! :D zo chique, terwijl die zo eenvoudig is:)

    BeantwoordenVerwijderen