maandag 30 september 2013

Granny square kussens

Een tijd geleden besloot ik dat ik van mijn restjes af wilde. Boven heb ik nog een hele doos staan met aangebroken bolletjes van het een en het ander. Ik wilde altijd al een grote granny square maken en besloot met mijn Drops Paris collectie aan de slag te gaan.


Helaas kwam ik niet heel ver. Na 45 centimeter bleken al mijn bolletjes te klein geworden om nog heel veel verder te gaan. Mijn deken werd een kussenhoes en begon aan een tweede granny square als achterkant.


Ook hier kwam ik niet veel verder mee. Na zo'n 40 centimeter bleken als mijn bolletjes zo goed als op en ik kwam net steeds een klein stukje te kort. Ik moest weer een nieuwe oplossing verzinnen. Ik bezocht de Hema site om op zoek te gaan naar kussenhoezen. Gelukkig hadden die een ruim aanbod.


Na een tripje naar de Hema was ik in het bezit van een blauw 40 bij 40 centimeter kussenhoes en een roze 50 bij 50 centimeter kussenhoes. De gehaakte kussenhoezen waren erg soepel dus die 5centimter kon ik er wel bij smokkelen of desnoods blocken.


Ik besloot het kleine kussen te blocken, maar dit gaf weinig verschil. Na wat hulp van mijn oma wist ik ook precies hoe ik mijn gehaakte granny square op de kussenhoezen kon bevestigen en ik ging aan de slag.
Ik had gedacht dat dit een vervelend klusje zou zijn, maar dat viel wel mee. En het ging eigenlijk best snel.


Na een avondje en een lange autorit, had ik beide hoezen af. Ik ben erg blij met het resultaat. De kleuren van de kussenhoezen passen erg mooi bij de kleuren van mijn gehaakte granny square.

   

De kussenhoezen staan ondertussen al in mijn Etsy shop (hier en hier) en op Met de hand (hier en hier).

3 opmerkingen:

  1. Je kussens zijn prachtig geworden.
    Ik kende jouw blog nog niet, maar ben bij deze volger geworden.
    Succes met je blog.

    Groetjes van Gerda (Haakfeest).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke manier om van je restjes af te komen.
    De kussens zijn heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kussentjes! En lekker makkelijk om te maken natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen