maandag 21 oktober 2013

Armbreien

Nadat ik mijn Bandana cowl had afgerond, twijfelde ik even wat ik met de twee witte bollen Drops Andes zou doen. Ik had eigenlijk al een patroon uitgezocht maar ik zou waarschijnlijk te weinig garen hebben. En ik vroeg me af of die sjaal niet leuker zou zijn in een andere kleur.

Toen zag ik op Instagram ineens een foto voorbij komen van iemand die aan het armbreien was. Breien met haar armen dus. Ze plaatste een linkje naar een tutorial en ik was verkocht. Het zag er gemakkelijk uit en het resultaat was leuk. Ik besloot het gewoon te proberen.


Na wat oefenen, had ik de flow te pakken en inderdaad binnen half uur had ik een cowl af. Met nog genoeg garen over, besloot ik nog zo'n zelfde cowl te maken. Deze keer zette ik iets meer steken op, zodat de cowl iets meer body zou krijgen. En ook dat ging verrassend snel.


Binnen ongeveer 1,5 uur had ik twee sjaals af en was ik door mijn garen heen. Ik ben nogsteeds erg blij met het resultaat.
Een vriendin van me zag de sjaals op Facebook en wilde er direct één hebben.
De andere staat nog te pronken in mijn Etsy shop.


2 opmerkingen:

  1. Ik ga zeker op youtube kijken: 2 sjaals in 1,5 uur en ook nog eens echt leuke sjaals!
    Echt, ik geloof het omdat ik het zelf zie, maar ik zit steeds zo van: 2 sjaals in nog geen 2 uur !!! Ja, ik ben dus echt heel enthousiast over jou armbreien;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf! :D Dit ga ik zeker een keer proberen, dankje voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen