maandag 20 januari 2014

Summer colorblock deken

Het voorbeeld voor deze deken kwam al enkele malen voorbij. En ik wist ook dat ik deze deken zeker een keer na wilde maken. Uiteindelijk heb ik hem gemaakt met Stylecraft Special DK, in de kleuren
Meadow, Shrimp, Sunshine, Cream en Aspen. De groene kleuren komen niet helemaal overeen, maar dat is niet erg.


Het was een leuke deken om aan te werken. Gewoon vele rijen met stokjes. In het begin was ik iets te enthousiast en had ik iets fout gedaan met joinen. Ik was gaan meerderen en "ineens" had de bovenkant 10cm extra.
Ik kon de rechterhelft daardoor helemaal uithalen en overnieuw beginnen. En uiteraard goed opletten dat ik het daarna wel goed deed.

De deken is lekker vrolijk en als je genoeg fantaseert zie je zo een mooi grasveld met bloemen op een zwoele zomeravond voor je. De frisse kleuren halen het donkere mooi op en door de vlakke wordt hij nooit saai.


De deken heeft een mooie afmeting gekregen van 95cm bij 90cm en is daardoor geschikt als babydeken maar ook als lekkere plaid op de bank. Of als speel/picknickkleed voor in de zomer.

Ik had genoeg aan 1 bol van elke kleur om deze deken te maken. Ik zou graag nog meer van dit soort exemplaren willen maken.
De deken is uiteraard te vinden in mijn Etsyshop.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind de groen er heel goed bij passen en hij is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh wow deze is echt super mooi! :D mooie foto's ook. Nu wil ik ook zo/n deken, en overweeg bijna mn CAL deken uit te halen en dit te gaan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave deken! Ik zou hem denk ik dubbel zo groot maken, maar ik houd van grote dekens ;). Ik kom je vast wel eens lastigvallen met mijn vragen als ik klaar ben met mijn huidige dekens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi! Leuk dat je vorige week meedeed met Link Your Stuff. Deze week sta je in de spotlight: http://annemarieshaakblog.blogspot.nl/2014/02/link-your-stuff.html
    Groetjes en een fijn weekend, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen