maandag 24 februari 2014

Lola de koe

Ik heb alweer een patroontje uit het Zoomigurumi 2 boek af. Nog eentje en dan heb ik alle patronen gemaakt die ik wilde maken. En gelukkig is Zoomigurumi 3 al aangekondigd. Op 1 maart begint de presale van de Engelse versie.


Deze keer Lola de koe. Ik wilde in november al beginnen al Lola, maar al snel kon ik niet verder. Meestal begin ik eerst met het lijf en het hoofd, zodat ik alle grote onderdelen al af heb. Maar bij Lola worden de poten meegehaakt in het lijf. Deze moest ik dus eerst gaan maken. Helaas had ik toen alleen wit bij me en kon ik niet met de poten beginnen.
Later wilde ik nogmaals met het lijf beginnen, tot ik er dus weer achter kwam dat ik toch echt eerst die poten moest maken.


Lola is eigenlijk een heel fijn patroon. En het meehaken van de poten en de horens is eigenlijk best handig. Nadat ik alles af had, hoefde ik alleen de oren en de staart vast te maken en de kop op het lijf naaien. De rest had ik gaandeweg al gedaan.
In eerste instantie dacht ik dat ik wat fout had gedaan bij het hoofd. Toen ik deze op het lijf hield leek deze veel te klein en wat uit proporties. Gelukkig viel dit uiteindelijk wel mee en is Lola wat mij betreft erg goed gelukt.




In het boekje staat Lola ook in een bruine versie, die ook erg leuk is. Zo kun je met een simpel patroon toch goed variĆ«ren Witte koe met zwarte of bruine vlekken, een bruine koe met bruine vlekken. Maar misschien zijn zwarte of witte vlekken ook erg leuk.  Met Lola kan het niet misgaan.
Ook Lola is in mijn Etsyshop te vinden, samen met een hele hoop andere leuke dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten